Jak se Superhostitel stal hostitelem Zážitků

Dozvíte se, co se hudebník a Superhostitel naučil na své poslední hostitelské cestě.
Od Airbnb dne 3. říj 2018
3minutové čtení
Aktualizováno 7. led 2022

Superhostitel Burt Blackarach z Los Angeles vždy vynikal v rozpoznávání skvělých příležitostí. Vyrůstal v muzikantské rodiče a již ve čtrnácti letech pomáhal s budováním hudebního vydavatelství svých rodičů. Od té doby nabobtnala Burtova hudební kariéra do nevídaných rozměrů – podílel se na albu, které získalo cenu Emmy, nahrál hudbu ke známé televizní sérii HBO, složil hudbu pro nespočet reklamních spotů, jež byly vysílány během Super Bowlu a nedávno začal hostit zážitek s hudební tématikou na Airbnb.

Popovídali jsme si s Burtem, abychom zjistili, jak začínal s hostitelstvím zážitku, jak to ovlivnilo způsob, jakým vítá hosty ve svém domku a čemu se naučil. Přečti si, co nám k tomu řekl.

Pověz nám o svém zážitku. Čím je jedinečný?
„Můj zážitek je Staň se dýdžejem na celý den. Učím malé skupinky lidí základy nahrávání a mixování hudby ve svém studiu a radím hostům, jak si vybrat správnou hudbu, jak poznat správné tempo a další věci. Když jsem začínal, byl můj zážitek jediný svého typu na Airbnb, takže jsem využil mezery na trhu ve svůj prospěch.“

Proč ses zaměřil právě na dýdžejování?
„Hodně lidí zajímá, jak se stát dýdžejem, protože to vypadá jednoduše, ale ve skutečnosti je potřeba pořádné vybavení, správný výběr hudby a hlavně pochopení, jak vše zkombinovat. Pokud chceš, aby výsledek za něco stál, je třeba se tomu skutečně oddat.

„Moje kariéra dýdžeje odstartovala už v osmé třídě, kdy jsem se poprvé s kamarády začal o toto téma zajímat. Poté přišla produkce, kompozice a vše ostatní – už se tomu věnuji opravdu dlouho. Když se tedy hosté přihlásí na můj zážitek, získají tříhodinovou lekci od odborníka, ale přitom se budou bavit a nikdo na ně nebude vytvářet nátlak. Mohou z toho vytěžit opravdu hodně.“

Jak jsi začínal se zážitky?
„Hostit zážitek na Airbnb je jako vést vlastní firmu. Rozdíl je v tom, že když začneš podnikat, musíš si vyřídit živnostenské oprávnění a mít k dispozici finanční prostředky nebo zažádat o půjčku, což může být pro spoustu lidí omezující. Na Airbnb ale můžeš prorazit pouze s nápadem a 10 USD na účtu.

„Doslechl jsem se, že Airbnb nabízí zážitky a velmi mě to zaujalo. Jsem velký fanoušek Airbnb, takže není divu, že jsem do toho šel na tisíc procent. Chtěl jsem vytvořit něco, kde bych využil své zkušenosti s hudbou. Předložil jsem tedy svůj nápad Airbnb a odezva byla velmi pozitivní. Sešel jsem se s několika lidmi, kteří mi pomohli zážitek převést do reality.

„Zpočátku měl zážitek dvě komponenty. Trávili jsme čas ve studiu, kde jsem hosty učil mixovat zvuk a následně jsme se vydali do nedalekého obchodu nakoupit nějaké desky. Nakonec jsem ale usoudil, že bude nejlepší zůstat ve studiu, protože to je důvod, proč si lidé zážitek chtějí vyzkoušet a navíc mi to usnadní práci. Stejně jako při úpravě nabídky ubytování musíš vyzkoušet co funguje a co ne.“

Jsi také Superhostitel. Jak to ovlivnilo tvé hostitelství zážitků?
„Díky ubytovávání hostů jsem se toho hodně naučil. Bydlíme přímo v centru Los Angeles, pouhých 15 minut autem od všech důležitých obchodů a aktivit, takže jsem nepochyboval, že si hosté začnou naše ubytování rezervovat okamžitě po jeho zveřejnění. Moje žena však nikdy neponechá nic náhodě a proto se vždy ještě ujistila, že je domek uklizený, dobře vybavený a vyzdobený.

„Obecně řečeno si myslím, že jsem díky zaměření na potřeby hostů a doladění všech detailů ke spokojenosti všech dosáhl velkého úspěchu. A když jsem pozoroval, jak mi tento přístup pomalu ale jistě pomohl dosáhnout úrovně Superhostitele, aplikoval jsem jej také na hostitelství zážitku.“

Co je na hostitelství zážitku nejlepší?
„Moje hudební kariéra díky tomu dostala zcela nový rozměr. Získal jsem možnost využít naplno svou kreativitu. Jakožto umělec jsi frustrovaný, když se ti nedaří svou kreativitu vyjádřit naplno. Airbnb zážitek mi umožňuje trochu hrát a sdílet své zkušenosti s ostatními. Zároveň mi to otevřelo dveře k dalším projektům. Dokonce začínám pořádat různé akce s prvky dýdžejování pro firmy.“

Máš nějakou radu pro ostatní hostitele, kteří přemýšlejí o vytvoření zážitku?
„Ze všeho nejdůležitější je získat veškeré potřebné informace v daném oboru. Pokud se rozhodneš pro povolání zmrzlináře, musíš být schopen zodpovědět všechny otázky o zmrzlině. A stejně jako u nabídky ubytování se neboj experimentovat s různými prvky – pouze tak zjistíš, co ti vyhovuje. Na rozdíl od nabídky ubytování, kde můžeš měnit cenu a další možnosti, by měla cena zážitku zůstat neměnná. Je jasné, že má svou hodnotu, takže si nastav takovou cenu, která bude profitabilní, ale zároveň pro hosty dostupná. Musí mít pocit, že dostávají něco speciálního. A ujisti se, že si ze zážitku odnesou něco domů. Moji hosté si mohou vybrat několik desek z mé kolekce, takže domů neodchází s prázdnou.“

Informace obsažené v tomto článku se mohly od jeho zveřejnění změnit.

Airbnb
3. říj 2018
Bylo to užitečné?